Saturday, June 23, 2007

"The Men of Murdoch"

See the men of Murdoch
Read how they do lie
See the men of Murdoch
See how white their minds
Enemies of the workers
Enemies of women
Censors of the Greens:
Boycott Murdoch’s men.

See the men of Murdoch
Defend the white gentry
See the men of Murdoch
Distort our history
Enemies of the ghetto
Enemies of the left
Censors of the Greens:
Boycott Murdoch’s press.

See the men of Murdoch
Lord over women
See the men of Murdoch
With liberal sexist heads
Enemies of the young
Enemies of the poor
Ripping off our culture:
Boycott Murdoch’s corps.

See the men of Murdoch
Remember their names well
`New York Times” castoffs
Versus Green people;
And when we make our move
Against the fascist dogs
All of Murdoch’s men
Won’t save him from our law.

Freedom of the press
Is just another myth
If all Murdoch papers
Exclude all women tough
Enemies of the people
Apologists for male pigs
Traitors to the Greens:
Murdoch’s loyal men.

To listen to "The Men of Murdoch" song, click on the following link:

The Men of Murdoch protest folk song was written during the early 1980s when the Australian global media baron still owned the Village Voice, hadn’t yet created his Fox News television network and was still not considered a serious political threat by most economically secure U.S. left activists.

When Murdoch’s global media empire was on the verge of financial bankruptcy in the early 1990s because of its $8.1 billion debt, Citibank apparently rushed to Murdoch’s financial aid, since “Citibank…had a large investment” in Murdoch’s company, according to Murdoch by William Shawcross. The same book also revealed the following about Citibank’s 1990s connection to Rupert Murdoch:

“Citibank, as News [Corporation]’s largest creditor, was charged with unraveling the mess and restructuring the company. The project, code-named `Dolphin,’ was put in the hands of a 34-year-old vice-president of the bank, Ann Lane. In the next few months Murdoch came to depend on Lane as he had on no one else in his life.

“Lane…attended Berkeley and then spent several years in finance before joining Citibank in 1982.

“She had spent the first part of 1990 restructuring Donald Trump’s company…Lane came to admire Murdoch and to like him…”

As a result, in October 1991, “Murdoch’s empire was saved by the combined efforts of Ann Lane, Dave DeVoe, Richard Searby and others…,” who sold Murdoch’s creditors on a $7.6 billion refinancing plan, according to the Murdoch book.

Although the FCC isn’t supposed to grant U.S. television broadcasting licenses to Australian businessmen who discriminate against women, Rupert Murdoch’s News Corporation media conglomerate was still licensed to operate the Fox Television network TV stations in the United States in the early 1990s. Yet, according to Murdoch by William Shawcross, “few women were promoted very high in the News Corp. army. (Even Murdoch’s closest admirers have acknowledged his difficulty in dealing with women as senior executives).” (Downtown 5/12/93)

Although the FCC’s cross-ownership rule used to ban one person from owning a TV station and a daily newspaper in the same city, during the early 1990s Rupert Murdoch was allowed to own both the WNYW-TV-Channel 5 station and the New York Post in Manhattan. But in its March 30, 1993 issue, the Wall Street Journal reported that “Rainbow Broadcasting Inc.—a group of Los Angeles-area Hispanic broadcasters and community leaders who have been fighting [Murdoch’s] Fox Television Stations Inc.’s application to renew its FCC license for KTTV-TV in Los Angeles since 1988—and the New York Chapter of the National Hispanic Media Coalition” were opposing Murdoch’s attempt to get the FCC to waive the media cross-ownership ban in Manhattan. The Wall Street Journal also noted that “the two groups—claim the lengthy litigation in the KTTV-TV case has shown a pattern of misconduct by Fox and Mr. Murdoch, and that joint ownership would lead to unjustifiable concentration of media ownership in the New York market.”

Under Murdoch’s ownership in the 1970s and early 1980s, the New York Post became the symbol of U.S. “gutter journalism.” (Downtown 4/14/93)

Coincidentally, Murdoch’s global media conglomerate has recently apparently been seeking to gain control over the Dow Jones Company that publishes the Wall Street Journal. And don’t be surprised if Murdoch ends up gaining control of the New York Times/Boston Globe media conglomerate in the 21st-century, in the same way that he gained control of The Times of London during the 20th century.

Next: Why Clintons’ Blind Trust Should Have Been Blind